سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت آدرس سایت با www یا بدون www

تارنما

با WWW یا بدون WWW همگی ما می دانیم که بعضی از نامهای آدرس وب سایت با www و بعضا سوای www استارت می شوند . بیشتر مردمان تعجب می کنند که تفاوت بین آن دو چه میباشد چون تعداد یه خرده از آن‌ها می دانند .

تفاوت بین وب وب سایت های www و سوای www و این‌که کدام یک خوب تر است، پس طراحی سایت در مشهد این پست می تواند به شما کمک کند . به خصوص اگر قصد راه و روش اندازی وب تارنما را دارید و با مسئله www یا non-www روبرو هستید ، باید این مطلب را بخوانید .در

ادامه این مقاله به تفاوت نشانی سایت با www یا سوای www هم می پردازیم:

پباده سازی

سایت-تفاوت آدرس وبسایت با www یا سوای www تفاوت

های فنی WWW در پیش‌روی non WWW دامنه فارغ از www معمولاً به تیتر یک دامنه برهنه شناخته می شود . و دامنه های www می توانند به عنوان یک اسم صاحب خانه عمل نمایند و می توانند چند زیر دامنه به آن متصل باشند .

وقتی که وب برای او‌لین بار به وجود آمد، نشانی های اینترنتی اینترنت وب سایت با www آغاز شد، که این صرفا یک پایین دامنه دیگر بود . با گذر کرد زمان، اشخاص هنگام جستجوی وب تارنما به طور آنلاین، آغاز به تایپ نام اینترنت سایت ها بدون www کردند .

وب مسترها متوجه این فرآیند شدند و بخش اعظمی از آن‌ها تازه از شر www رهایی یافتند بنابراین، از دیدگاه عملی، هیچ تفاوتی بین یک URL با www و یک URL بدون www وجود ندارد . این صرفا یک اولویت شخصی یا این که مارک است .

با این حال، از نگرش فنی، اختلاف جزئی فی مابین این دو وجود دارااست . اینترنت سایتهای دارنده URLمی توانند بر مبنا DNS تهیه و تنظیم شده و کوکی ها را هنگام به کارگیری از دامنه های دیگر محدود کنند . برای یک دامنه سوای www، چنین مزایای فنی وجود ندارد .

همچنین، حتی در حالتی که هیچ تفاوتی در میان دامنه www و یک دامنه سوای www وجود ندارد، موتورهای جستجو این سایتها را به عنوان موجودیت متفاوت مشاهده می کنند . براین اساس ، گوگل www .abc .com و abc .com را به تیتر دو اینترنت تارنما متفاوت مشاهده می کند . این زمینه یک قضیه محتوای تکراری را تولید می کند و باید از آن دوری کرد .

 

پباده سازی

سایت-تفاوت نشانی وب سایت با www یا بدون www مزایا

و معایب دامنه WWW و Non WWW درحال حاضر که ادراک دارای اهمیت از URL های وب وب سایت www و فارغ از www دارید، اذن دهید عمیق خیس شوید و به جوانب مثبت و منفی هر دو نگاه کنیم .

 

مزایا

دامنه با www این رویکرد سال ها متمادی برای آغاز یک URL اینترنت وب سایت بوده و بسیار محبوب هست . در واقع ، آنقدر دوست داستنی میباشد که ممکن است به تیتر نشانی معتبرتر از URL های بدون www ظاهر شود .

یکی دیگر از مزایای یک URL این هست که به شما قابلیت و امکان می دهد کوکی ها را برای پایین دامنه مختص www خویش تهیه و تنظیم فرمایید .

اما قبل از ادراک این مسئله ، باید بدانید که کوکی ها چه گونه کار می نمایند . بیایید بگوییم که شما یک دامنه www .abc .com دارید ، و درصورتی که کوکی هایی را برای آن تهیه و تنظیم کردید، به تمامی تحت دامنه ها منتقل می شود . بنابراین، درصورتی که شما دارای دامنه های x .www .abc .com و y .www .abc .com میباشید ، کوکی ها هم به آن ها منتقل می شوند .

افزودن پیشوند www به شما امکان می دهد کوکی های خویش را در دامنه دارای اهمیت خود محدود فرمائید تا هیچ کوکی مازاد در ذیل دامنه های دیگر منتقل نشود . بنابراین، برای اینترنت وبسایت با یک سری دامنه فرعی، عالی می باشد که از نشانی های URL با www به کارگیری نمائید تا بتوانید کوکی ها را برای هر یک محدود نمائید .

یکی دیگر از مزایای استعمال از www این میباشد که subdomains www هنگام ورود به DNS زیاد انعطاف پذیرتر می باشد . بنابراین، می توانید از راه های تحویل محتوا (CDN) به روشی بسیار آسوده خیس استعمال نمائید .

 

معایب

دامنه با WWW تنها فیض این می باشد که سرانجام، دامنه های www ممکن میباشد منسوخ شوند چون بیشتر مردم در جستجوی وب وب سایت با زحمت تایپ کردن www را ندارند .

 

مزایا

دامنه بدون WWW دامنه های سوای www به راحتی به خاطر سپرده می شوند و تایپ و جستجو برای آن بی آلایش تر است، که برای گرفتن ترافیک بدون واسطه زیاد عالی می‌باشد .

همچنین، عمده اشخاص سوای نوشتن www، به جستجوی اینترنت وب سایت می پردازند . به این ترتیب در نهایت، دامنه های www ممکن هست از تراز خارج شوند و سوای www ممکن است پررنگ خیس باشد . علاوه بر این، www فقط پیشوندی است که در سالهای نخستین هنگام راه و روش اندازی اینترنت مسئله به کار گیری قرار می گرفت و دقیقاً ضروری نمی باشد .

به کارگیری از یک فضای فارغ از www خیر صرفا چهار فضای کاراکتر را برای شما ذخیره می کند بلکه سبب می شود پهنای باند و 4 بایت داده را هم ذخیره فرمائید .

همینطور ، در شرای نیازی به محدود کردن کوکی های خویش ندارید ، حتی ضروری نمی باشد دامنه www را در لحاظ بگیرید و می توانید دامنه بدون www را تعیین فرمائید .

 

پباده سازی

سایت-تفاوت نشانی سایت با www یا این که فارغ از www