سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا گویش برنامه نویسی R میان پژوهشگران ترویج پیدا کرد؟

 بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد 

چرا گویش برنامه نویسی R میان پژوهشگران ترویج پیدا کرد؟

برآوردها نشان میدهد لهجه برنامه‌نویسی آر (R) در مقایسه با قابل انعطاف‌افزارهای تحلیلی و آماری مثل SPSS، MATLAB و SAS از محبوبیت بیشتری فی مابین پژوهشگران و محققان ارتقا یافته میباشد.

 

 

 

 

 

 

به نقل از اینترنت‌وب سایت computerworld، رابرت مونچن، آماردانی که گویش برنامه نویسی R را درس دادن می نماید اعلام نموده است این لهجه در فصل تابستان سال جاری به دوست داستنی‌ترین لهجه و اطراف قابل انعطاف‌افزاری برای عملیات تحلیلی پژوهشی تبدیل شده‌است. او با باز بینی و نظارت واحد سنجش استعمال از این قابل انعطاف‌افزارها در پژوهش‌های علمی و ترازو ارجاعات بدین قابل انعطاف‌افزارها در فروم‌ها و اتاق‌های ذکر کرد‌وگوی آنلاین دست بدین فیض‌گیری زده میباشد. آر یک لهجه برنامه نویسی و یک دور و اطراف قابل انعطاف‌افزاری ویژه میباشد که از آن برای انجام عملیات آماری و تحلیلی به کار گیری میشود.

 

 

 

 بر طبق این برآورد، در مقاله ها پژوهشی حدود 75 هزار توشه به قابل انعطاف‌افزار SPSS اشاره شده‌است. قابل انعطاف‌افزار SAS نیز از این حیث سکو دوم را داراست. ترازو ارجاع بدین قابل انعطاف‌افزار 40 هزار توشه اعلام شده‌است. گویش برنامه‌نویسی R نیز در بیش تر از 20 هزار طرح پژوهشی آیتم استعمال قرار گرفته میباشد.

 

 

 

 مونچن از سال 1995 به آن گاه عمل برآورد محبوبیت قابل انعطاف‌افزارهای پژوهشی را برعهده دارااست. او دریافته میباشد که ترازو به کار گیری از قابل انعطاف‌افزار SPSS در سال 2007 در نقطع ی عطف خویش قرار داشته میباشد و از آن عصر به بعد از آن فرآیند نزولی به خویش گرفته میباشد. درمقابل، به کارگیری از لهجه برنامه‌نویسی R در‌این زمان با سرعت بیشتری ارتقا یافته میباشد. مونچن یک کدام از آماردانان شاغل در دانش کده تنسی میباشد که‌این گویش را درس دادن می کند. او در سال‌های قبلی از 2009 که قابل انعطاف‌افزار SPSS از سوی IBM خریداری نشده بود نیز عضو هیئت مشاوران کمپانی SPSS بود.

 

 

 

 ورژن‌های گوناگون لهجه R به طور مبداء گشوده عرضه می گردد و پژوهشگران و دانشمندان میتوانند آن را به طور بدون پول دانلود و استعمال نمایند. مجانی بودن این لهجه ممکن میباشد یک کدام از عارضه ها ارتقاء محبوبیت آن باشد.