سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت سایت در گوگل وبمستر - معرفی سایت به کنسول گوگل

ثبتسایت در گوگل یکی از مهم‌ترین اقدامات برگرفته از وبسایت ماز https://moz.com/  پس از طراحی و منش اندازی اینترنت سایت، ثبت وب سایت در گوگل است . موتور جستجوی گوگل یکی از موثرترین راه و روش های ارتقا ترافیک ارگانیک وب وب سایت ها محسوب می شود . برای جذب کاربران اینترنتی از شیوه سرچ گوگل، گذشته از هر چیز می بایست صفحات شما در گوگل ایندکس شوند . برای ایندکس صفحات وبسایت در گوگل نیاز میباشد تا وب سایت خود را به گوگل معرفی فرمایید و آن را در ابزار سرچ کنسول گوگل ثبت فرمایید . در این مقاله روش ثبت سایت در گوگل را به شما آموزش می دهیم .فراگیریثبت وب سایت در سرچ کنسول گوگل قدیمی گوگل سرچ کنسول برای پیگیری سهل وآسان تلاش یک اینترنت وبسایت پباده سازی گردیده میباشد . شما با تصویب سایت در سرچکنسول جدید گوگل بینش ارزشمندی نسبت به تارنما خویش پیدا  طراحی سایت در مشهد خواهید کرد و می فهمید که کدام قسمت وب وب سایت شما نیاز به تعمیر یا تمرکز بخش اعظم داراست . این داده ها همینطور می‌تواند مشتمل بر بخش‌های تکنیکی وب سایت شما نظیر خطاهای Crawl باشد که نیاز به رفع دارا‌هستند . در ابزار وبمستر گوگل یا Google webmaster tools) علاوه بر چنین اطلاعاتی، پیرامون خطاهایی که گوگل در اینترنت سایت پیدا کرده می‌باشد به شما اطلاع‌رسانی می شود . از آنجایی که این اطلاعیه‌ها به شما داده می شود، می توانید به سرعت آنان را برطرف فرمائید .

 

این

مراحل یک سری سطح دارااست که در این بخش از فراگیری گوگل سرچ کنسول به چهره اجمالی آن را تحلیل خواهیم کرد:

1 . وارد اکانت گوگل خود (GOOGLE ACCOUNT) شوید . (اگر نشانی اینترنتی تجاری دارید و وب سایت شما بیزینسی میباشد بهتر از می‌باشد حتی‌الامکان از این حساب برای ورود به سرچ کنسول گوگل به کار گیری نمایید .

2 . وارد ابزار GOOGLE WEBMASTER TOOLS گردید .

3 . روی مورد «ADD A PROPERTY» کلیک کنید .

4 . از منوی کشویی گزینه «WEBSITE» را انتخاب کرده و نشانی تارنما خود را در آن وارد نمایید .

5 . گزینه «CONTINUE» را بزنید .

6 . یکی از روش‌های اثبات مالکیت وب سایت را انتخاب نمائید .

(آپلود فولدر HTML، به کار گیری از بخش دامنه وبسایت، کد پیگیری گوگل آنالیتیکس(GOOGLE ANALYTICS) یا این که کد اسنیپت گوگل تگ منیجر (GOOGLE TAG MANAGER(GTM))

تصویب

تارنما در سرچ کنسول گوگل تازه به چه فیس است؟ در این بخش، فراگیری ثبت سایت در وبمستر تولز گوگل را برای شما قرار می‌دهیم .

برای تصویب وب سایت در سرچ کنسول گوگل می بایست در آغاز یک جیمیل درست نمایید . حساب کاربری گوگل که برای این عمل قضیه استعمال قرار می‌گیرد می تواند شخصی یا این که بیزینسی باشد . درصورتی که وبسایت شما تجاری است و با متعلق به یک سری نفر است، بهتر می باشد از یک حساب کاربری کاری به کار گیری شود و خیر شخصی .

وارد لینک www .google .com/webmasters/ شده و بر روی search console کلیک‌ می کنیم . در گوگل سرچ کنسول جدید رو روش تصویب دامنه وجود دارد .

1 .

راه استفاده از Domain 2 .

به کارگیری از URL prefix رویه ثبت تارنما با به کارگیری از Domain شامل تمام پایین دامنه‌ها (همانند subdomain .example .com) و پروتکلهای (همانند http، https و ftp) است .

 

پروسه

ثبت وب سایت در وبمستر تولز گوگل قدیمی سپس از نقطه نهایی تصویب اسم در گوگل باید به آدرس https://www .google .com/webmasters/tools بروید و با به عبارتی خصوصیات کاربری وارد شوید . در صفحه اکانت کاربری وبمستر تولز نظیر عکس ذیل بر روی آیتم Add Property کلیک نمائید تا بتوانید اولی سایت خویش را به گوگل معرفی فرمایید .

 

 

 

کنسول

جستجوی گوگل

با کلیک روی این گزینه پنجره جدیدی گشوده می شود که می بایست آدرس وبسایت را بصورت بی نقص http://www .site .com در آن وارد نمائید و بعد از آن تایید نمایید .

 

تصویب

وب سایت در وبمسترتولز

 

 

نکته

کلیدی : در هنگام طولانی تر کردن تارنما نو به گوگل به طبع توجه نمایید هر دو حالت با www و سوای آن را در گوگل تصویب فرمائید و در شرای وب سایت از SSL به کارگیری می‌نماید بایستی دو نسخه آن را هم بیش تر کرد یعنی : 1 . https://www .web24 .ir

2 . https://www .web24 .ir

3 . https://www .web24 .ir

4 . https://web24 .ir

زیرا هر کدام اینها از نظر گوگل یک وب سایت متفاوت هستند و برای همین تمام ورژن آن را در گوگل تصویب نمائید و در نهایت با ورژن ای که ایده آل شماست و برای استفاده کننده در دسترس هست عمل های آماری و کنترلی را انجام بدهید .

 

فرایند

ثبت وبسایت در وبمستر تولز گوگل جدید توجه داشته باشید که در صورتیکه از بخش URL prefix وارد شدید باید دقیقا همان URL ای را وارد فرمائید که وبسایت شما بر روی آن ست شده است . برای نمونه درصورتی که مرورگر وبسایت شما را با url (www .example .com) می‌شناسد، نباید با نشانی (example .com) سایت را ثبت کنید .

البته چرا؟ این دو چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ هر یک از این دامنه‌ها سرورهای متفاوتی دارا‌هستند . با وجود این‌که این دو دامنه به طور کامل به یکدیگر شباهت دارند، ولی از نظر تکنیکال و فنی دو دامنه منحصربه‌فرد محسوب میشوند .

ممکن می باشد در مرورگر خویش بنویسید example .com و ملاحظه کنید که پس از ورود به وب سایت در نشانی توشه www .example .com قید شده می‌باشد . استدلال این امر این هست که دارند سایت، به گوگل اعلام کرده است ترجیح می‌دهد وب سایت وی با www در نتایج گوگل نمایش داده شود و هنگامی که یک بازدید کننده بر روی آن کلیک کرد، url به چهره www .example .com نمایش داده شود .

در حالتی که به گوگل سرچ کنسول اعلام نکنید که کدام یک از دامنه‌ها، دامنه مهم تارنما شما هستند، گوگل دامنه بدوند www و دامنه با www را به صورت جداگانه آنالیز می‌نماید و دو سود غیر وابسته منتشر می نماید که خوب نمیباشد . به این فیس Backlink و تعاملات وب سایت شما دوگانه خواهند شد .

نکته : در صورتیکه از طریق جعبه domain وبسایت را تایید نام و نشان کنید، همگی urlها به فیس یک url واحد در لحاظ گرفته می‌شوند .

برای

مثال: http://example .com/dresses/1234

https://example .com/dresses/1234

http://www .example .com/dresses/1234

http://support .m .example .com/dresses/1234 تمامی به تیتر یک url واحد در نظر گرفته خواهند شد .

در سطح آنگاه نوبت به این میرسد که به گوگل ثابت کنید شما دارند و مالک با اهمیت سایت هستید .

 

منش

های تایید نام و نشان وب سایت در وبمستر تولز گوگل با اعتنا به آنچه که از فراگیری تصویب تارنما در وبمستر تولز یا این که سرچ کنسول نو تا به اینجا گفته‌ایم درصورتی که از بخش Domain اقدام به تصویب تارنما خویش کرده‌اید می بایست این گزینه را تعیین کرده و از لیست سرویس دهندگان دامنه، اسم شرکتی که از آن دامنه تهیه کرده‌اید را انتخاب فرمائید . در صورتیکه نام سرویس دهنده دامنه در این قسمت نمی‌باشد با گزینش Other به صورت دستی باید یک DNS TXT بسازید یا این که CNAME قرار بدهید .

اگر از آیتم URL prefix به کارگیری کرده‌اید، چهار رویه برای تایید هویت وجود دارااست . ابتدا بایستی بدانیم که چرا گوگل به تایید هویت نیاز دارااست .

از آنجایی که گوگل به شما قابلیت و امکان دسترسی به داده ها محرمانه در مورد همت تارنما و یا یک اپلیکیشن را می دهد (همچنین اطلاعاتی در قضیه این‌که ربات‌های گوگل چه گونه این وبسایت یا نرم افزار را چک می‌کنند) بایستی اثبات فرمائید که صاحب آن تارنما یا این که اپلیکیشن میباشید . تایید هویت، در اختیار گرفتن کاربرانی که به گوگل سرچ کنسول یک تارنما مختص دسترسی دارا هستند را مهیا می‌کند، به همین دلیل دست کم یک نفر می بایست تایید نام‌و‌نشان سایت یا این که اپلیکیشن را انجام داده باشد تا گوگل بتواند بفهمد که صاحب و مالک دارای اهمیت چه شخصی هست . به یاد داشته باشید که تایید هویت هیچ تاثیری در رتبه وب سایت و یا عملکرد آن در نتایج گوگل ندارد . ولی واضح می‌باشد که هرچه محتوای بیشتری در سایت وجود داشته باشد، جایگاه بندی وب سایت راحت‌تر خواهد شد البته در لحاظ داشته باشید که فقط تایید نام و نشان و یا ثبت تارنما در گوگل سرچ کنسول نمی‌تواند کمکی به فرآیند رنکینگ وب سایت کند .

 

HTML

TAG : تایید نام و نشان مدیر وبسایت با به کارگیری از تگ Html در

بخش تگ اچ تی ام ال، یک کد به صورت: name="google-site-verification" content="*********-**********-*******" /> به شما داده می‌شود که باید این کد را در بین دو تگ و قرار بدهید . در صورتی‌که از وبسایت وردپرسی به کارگیری می‌کنید، با به کار گیری از افزونه‌هایی مثل header and footer tag می‌توانید اینکار را انجام بدهید . پس از این‌که تگ را قرار دادید، با زدن مورد verify می توانید تاییدیه گوگل را اخذ کنید .

 

HTML

FILE : تایید هویت با به کار گیری از پوشه HTML در

این بخش که از کلیه بخش‌ها به مراتب راحت‌تر است، یک فایل HTML به شما   شرکت طراحی سایت در مشهد داده میشود که در مضمون آن چنین چیزی است: google-site-verification: google75e6caa734741f93 .html

این پوشه را در نصیب root تارنما و هاست خویش بارگزاری نمائید و با زدن آیتم Verify میتوانید تاییدیه گوگل را دریافت کنید .

 

 

 

منش

های تایید وبسایت

نکته: برای سایتهایی که ورژن های با www و سوای آن را تصویب می‌کنید پس از وریفای پیروز یک نسخه برای وریفای نسخه بعدی دیگر نیازی به دانلود و آپلود فولدر نمی‌باشد و کافیست صرفا دکمه وریفای را بزنید و همین عمل را برای نسخه های https هم انجام بدهید . در صورتیکه دسترسی به هاست خویش برای آپلود کردن پوشه ندارید میتوانید در بالای برگه وریفای گزینه alternate methods را بزنید تا با روشهای دیگری وب سایت را وریفای کنید .

 

 

 

تایید

نام‌و‌نشان رئیس سایت از روش فایل html در وبمسترتولز

 

 

GOOGLE

ANALYTICS : تایید نام و نشان با استفاده از گوگل آنالیتیکس این بخش هم همانند بخش قبل مضاعف بی آلایش می‌باشد . ولی نیاز هست که از گذشته یک شناسه گوگل آنالیتیکس دریافت کرده باشید .

در‌صورتی‌که

از گذشته تارنما خویش را در google analytics تصویب کرده باشید یک کد همانندطراحی سایت اختصاصی در مشهد  زیر خواهید داشت: شناسه

مربوط به سایت شما

کافی هست این کد را از پیشین در وبسایت خویش در میان دو تگ head قرار داده باشید و با زدن دکمه verify به راحتی می توانید تاییدیه گوگل را بگیرید .

 

GOOGLE

TAG MANAGER : تایید هویت با به کار گیری از گوگل تگ منیجر در این قسمت نیز همانند قسمت بالا درصورتی که کد اسنیپت گوگل تگ منیجر را در سایت خود داشته باشید، می توانید به راحتی با زدن دکمه verify از گوگل بخواهید تا وبسایت شما را تایید نماید .

 

ثبت

نام در گوگل جهت به کار گیری از سرویس های فوق العاده گوگل برای این‌که بتوانید از سرویس وبمستر تولز یا هرمورد از خدمت های فوق العاده گوگل استفاده کنید می بایست استفاده کننده آن باشید و تصویب نام کرده باشید . با ثبت اسم در گوگل می توانید از سرویس های: جیمیل، گوگل درایو، وبمستر تولز، آنالیتیکس گوگل پلاس و . . . . به کارگیری فرمایید . برای این فعالیت به وبسایت google .com بروید و روی sign in کلیک نمائید و سپس create an account را بزنید تا با لبریز کردن فرم ثبت نام بتوانید از کلیه سرویس های گوگل استفااده فرمائید .تصویبسایت در گوگل چه‌طور است؟ برای ثبت وب سایت در گوگل بایستی  بهترین شرکت طراحی سایت در مشهد از ابزار وبمستر گوگل استعمال فرمائید . ابتدا در گوگل سرچ کنسول دامنهخویش را تصویب می‌کنید و آن‌گاه نسبت به ثبت تارنما در فهرست گوگل مبادرت می‌کنید .برایثبت تارنما در فهرست گوگل از روش ابزار سرچ کنسول دو رویه وجود دارد: 1 .Sitemap 2 .ابزار Fetch as googleتصویبوب سایت در ورقه ذی‌ربط خویش در گوگل در این منش آغاز وارد نشانی مربوط به درج لینک وبسایت در گوگل به نشانی https://www .google .com/intl/fa/add_url .html رفته و در آنجا آدرس و مشخصات منظور گردیده را لبریز کرده و وب سایت را در گوگل ثبت فرمایید .ثبتتارنما در گوگلمعرفیابزار fetch as google در نصیب دوم یادگرفتن ثبت وب سایت در وبمستر تولز  شرکت طراحی سایت https://rayapars.ir/  گوگل، به ابزار fetch as google می پردازیم که در درحال حاضر حاضر بر روی ورژن دیرین سرچ کنسول قرار داراست . می‌توانید وارد ورژن قدیمی شده و گزینه fetch as google را بزنید . آدرس سایت خود را در آن وارد نمایید و منتظر باشید که گوگل وبسایت شما را در همان لحظه تحلیل نماید . ممکن است 1 الی 2 دقیقه یا کمتر مدت بگیرد . وقتی که fetch گوگل به نقطه پایان رسید در‌صورتی‌که کلیه چیز فارغ از اختلال انجام گردیده باشد، تصویر تارنما و همان صفحه‌ای که شما درخواست fetch داده‌اید ظاهر خواهد شد . میتوانید سورس کد این کاغذ را هم ببینید . با زدن گزینه request indexing می‌توانید از گوگل بخواهید که این برگه را در دیتابیس خویش ایندکس کند تا در نتایج گوگل ثبت شود .

 

نکته: این قابلیت در سرچ کنسول تغییر تحول پیدا کرده است و در گوگل سرچ کنسول جدید، URL inspection با تغییرات و بهبودهای بیشتر، این سعی را انجام می‌دهد .

یک عدد از روش‌های تصویب تارنما که در قبلی وجود داشت و گوگل آن را به تازگی حذف کرده می باشد استفاده از پیوند www .google .com/webmasters/tools/submit-url بوده هست . در این پیوند وبسایت‌های تازه تاسیس ثبت می‌شدند که گوگل آن را به فهرست خود بیشتر می‌کرد، اگرچه که در حالا حاضر، گوگل روی سرچ کنسول متمرکز شده هست .