سفارش تبلیغ
صبا ویژن

6 ویژگی و نکته که در طراحی سایت مهم هستند

هم اکنون که دو انگیزه حیاتی در طراحی تارنما چه هستند، بگذارید در ویژگی‌‌ها و امکانات یک وب سایت عالی دقیق‌تر شویم و ببینیم که هنگام طراحی وب سایت شما بایستی به چه نکاتی توجه داشته باشید . رعایت این نکات و اصول در پباده سازی وب سایت سبب  طراحی سایت در مشهد ساز میگردد وبسایت شما تاثیر فراوان بهتری بر روی مخاطبان بگذارد و سکو های بهتری را نیز در گوگل بدست آورد .

 

سرعت

بالای وب‌سایت (Page Speed) خودتان را جای کاربرانی که از وبسایت شما استعمال می نمایند بگذارید . ایشان به عبارتی کلیک‌کننده‌هایی هستند که معنا طاقت کردن را به نیکی نمی‌دانند و صرفا یک چیز برایشان با اهمیت است؛ وصال به مقاله دلخواه در کسری از ثانیه! پس طبیعتاً زمانی که کاربر ناچار باشد خیلی درانتظار سناریو وبسایت شما بماند، هیچ بعید نیست که برگه شما را ببندد و به سراغ یک سایت دیگر برود . این مسئله همینطور تاثیری بدون واسطه در سکو سایت شما در گوگل خواهد داشت .

 

ما یک مقاله کامل در موضوع سرعت اینترنت تارنما و اهمیت آن منتشر کرده‌ایم . این مقاله نیز می‌تواند اهمیّت سرعت بالای یک وب وبسایت را برای شما واضح کند، هم به شما خاطره بدهد که چه‌گونه میتوانید سرعت وب‌سایت خویش را بسنجید .

 

ریسپانسیو

بودن (Responsive) یا این که عکس العمل گرایی سایت ریسپانسیو بودن بدین مضمون‌ است که سایت شما خودش را با تمام اندازه‌های ورقه (کامپیوتر، تبلت و گوشی همراه) تطبیق دهد . این ویژگی امداد میکند که هر کسی با هر دستگاهی به راحتی بتواند از سایت شما استعمال کند .

 

در سال 2015 بود که گوگل اعلام کرد جستجوهای انجام شده با موبایل بیش از 50% کل جستجوهای گوگل را مشتمل بر می‌شوند . برای تارنما شما نیز عین همین قضیه درستگو میباشد . یعنی عمده کاربران شما با تلفن همراه به سراغتان می آیند . پس زیاد حیاتی می باشد که وب سایت خویش را برای گوشی‌های گوشی مهیا نمایید . ولی مساله صرفا کاربران نیستند . هنگامی که کاربری از طرز تلفن همراه در گوگل جستجو می‌کند، رتبه‌های برتر برای سایت‌هایی خواهد بود که ریسپانسیو هستند، چرا که استعمال از آن ها برای کاربر گوشی راحت‌تر هست . پس ریسپانسیو بودن روی ترافیک سایت شما از گوگل نیز تاثیرگذار خواهد بود .

 

ما در مقاله ریسپانسیو چه می‌باشد و چرا اهمیت دارد به فیس کامل به مسائل برخورد گرایی پرداخته‌ایم و شیوه های چک ریسپانسیو بودن یک سایت را به شما گفته‌ایم .

 

داینامیک

(Dynamic) بودن اینترنت سایت داینامیک یا پویا بودن وب‌سایت، یک عدد از مفاهیم ابتدایی در پباده سازی سایت میباشد که شناخت آن بسیار اهمیت دارد . وقتی که وب سایت شما داینامیک باشد، بخش‌های متعدد آن به یکدیگر متصل می‌باشند . یعنی مثلاً وقتی که شما یک مقاله تازه در بلاگ خود منتشر می‌کنید، این مقاله در کاغذ با اهمیت تارنما شما هم سناریو داده می‌شود .

 

زمانی که وب سایت شما داینامیک باشد، گسترش آن سهل می‌باشد . ولی در‌صورتی‌که وبسایت شما استاتیک (غیر داینامیک) باشد، آن وقت افزودن تجهیزات جدید، وبلاگ‌نویسی و . . . چندان سهل و آسان نخواهد بود . پس عملاً وب سایت شما بخش اعظم از یک معرفی ساده، کاربردی نخواهد داشت .

 

البته باید بدانید که ما در مقاله ای مفصل‌تر، مضمون‌ تارنما استاتیک و تفاوت آن با وبسایت داینامیکرا به طور کامل توضیح داده‌ایم . سفارش میکنیم برای فهم و شعور بهتر موضوع، به این مطلب هم رمز بزنید .

 

وجود

قابلیت و امکان وب لاگ نویسی در سایت محتوا، عضو جدایی‌ناپذیر جهان وب می باشد . زمانی شما در وبسایت خود مطالب آموزشی در مورد کسب و کارتان داشته باشد، یوزرها راحت‌تر به شما اعتماد می نمایند . اما برای آنکه بتوانید در وب سایت خویش مطلب منتشر کنید، حتمی می باشد که اینترنت وب سایت شما از قابل بلاگ نویسی پشتیبانی کند . پس درصورتی که قصد دارید حضوری دورازشوخی در دنیای اینترنت داشته باشید و صرفا به معرفی خویش بسنده نکنید، مطمئن گردید که وب سایت شما وبلاگی دارااست .

 

پباده سازی

ظاهری وب سایت (User Interface) ظاهر سایت شما اهمیت بسیاری دارد . ظاهر او‌لین چیزی می باشد که دقت کاربران را به خویش جلب می‌کند و می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی آنان داشته باشد . پس می بایست اعتنا ویژه‌ای به آن داشته باشید .

 

فرض فرمایید وقتی وارد یک منزل می‌شوید، نحوه‌ی تزئین و دکور داخلی خانه مجذوبتان می نماید و دیگر دلتان نمی‌آید از منزل خارج بیاید . یک وب‌سایت هم به همین شکل می باشد . در حالتی که ظاهر وب‌سایت مجذوبتان کند و طراحی گرافیکی آن را دوست داشته باشید، به این مفهوم میباشد که وقت بیشتری را در آن صرف خواهید کرد . ظواهر تارنما با کلمه User Interface (یا به اصطلاح UI) هم شناخته میگردد .