سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الگوریتم دزد دریایی گوگل، چه تغییراتی در نتایج جستجو ایجاد کرد؟

گذشته از اینکه سروکل? الگوریتم سارق دریایی گوگل پیدا شود، با جستجوی عبارتی مانند «watch toy story 4»، سایت‌هایی را می‌دیدید که یا این که برای جذب بازدیدکننده فیلم را بطور رایگان برای دانلود گذارده بودند، یا این که برای دانلود غیر قانونی فیلمی که اسکن شده، پول می‌گرفتند .

 

اما الان، حداقل در نتایج اولیه گوگل، نتایج معتبری را میبینید که شما را به طراحی سایت در مشهد  سمت تماشای رسمی فیلم جهت دهی می نمایند (مثل تصویر زیر) .

 

تاثیر

الگوریتم دزد دریایی گوگل بر نتایج جستجو تاثیر

الگوریتم سارق دریایی گوگل بر نتایج جستجو

با اجرای الگوریتم دزدان دریایی، سایت‌های زیادی که دانلود بدون‌پول نرم‌افزارها و محتوای پولی را فراهم کرده بودند، دچار افت شدید رتبه و ریزش شدید کاربران شدند .

 

Google

Pirate Update

یک نکت? مهم_ احتمالاً الان دارید پیش خودتان تامل میکنید که ما در کشور ایران هنوز نیز بهترین فیلم‌های دنیا را رایگان دانلود میکنیم و می بینیم . پس این الگوریتم چرا هیچ کاری نمی‌کند؟ خب حق با شماست؛ همین حال حاضر هم درصورتی که به پارسی سرچ کنید «تماشای فیلم اسباب بازی ها 4»، خیلی راحت به لینک‌های دانلود بدون پول می‌رسید .

 

در واقع، در مرزو بوم ما هنوز قانون کپی‌رایت جدی گرفته نمی‌شود و از طرفی گوگل هم هنوز در برخی کشورها، از جمله ایران، آن‌قدرها برای کپی‌رایت سخت نمی‌گیرد؛ مگر آنکه نظیر p30download تعداد زیادی گزارش نقض ضابطه کپی‌رایت اخذ نماید .

 

چه‌گونه

محتوای دزدیده گردیده را به گوگل گزارش دهیم؟ انجام این فعالیت اصلاً دشوار نمی‌باشد و با DMCA گوگل انجام می‌شود، البته پاسخ به چنگ آوردن از گوگل ممکن می باشد مقطع زیادی طول بکشد . البته قبلی از اینکه به سراغ نحو? گزارش محتوای نسخه برداری به گوگل برویم، بیایید با DMCA عمده آشنا شویم .

 

خدمت

DMCA گوگل چیست؟ DMCA مخفف عبارت Digital Millennium Copyright Act به معنای «قانون حق چاپ هزاره دیجیتال» است که در سال 1988 به دست مدیریت جمهور ایالات متحده امضا شد . پس از آن و از سال 2012، واحد DMCA در کمپانی گوگل، استارت به کار کرد . انگیزه این واحد حمایت از قانون نسخه برداری رایت در حوزه اینترنت بود .

 

با به کار گیری از این سرویس، اشخاصی که محتوایشان به سرقت رفته، میتوانند درخواست بدهند تا برگه تارنما خطاکار، از نتایج جستجوی گوگل حذف شود .

 

این یعنی اگر محتوای متنیِ بدون‌پول یا این که غیر رایگان، ویدیویی، فرآورده و هر گونه محتوای دیگری که دارید، به دست شخص و افرادی دزدیده و روی سایتشان منتشر شده باشد، می‌توانید آدرس صفحه دزد را به بخش DMCA گوگل گزارش دهید . این بخش گزارشات (یا noticeها) را در اسنادی ذخیره مینماید و در صورتی‌که تعداد Notice ها بسیار شود، الگوریتم Pirate به آنالیز آنها میپردازد .

 

DMCA و الگوریتم دزدان دریایی گوگل، ارتباط قربت باهم دارند . در واقع این الگوریتم با به کارگیری از گزارش کاربران و امداد اپراتورهای انسانی هست که تصمیم میگیرد کدام صفحه های و سایت‌ها از نتایج گوگل حذف شوند .

 

فرآیند

گزارش محتوای اسکن شده به DMCA گوگل برای گزارش کافیست به پیشخان DMCA گوگل مراجعه کنید؛ روی Create new notice کلیک نمایید و بعد طبق تصویر زیر، مراحل را انجام دهید و گزارشتان را برای گوگل ارسال فرمایید .

 

گزارش

محتوای اسکن به گوگل گزارش

محتوای کپی به گوگل DMCA لطفاً

به این چندین نکته دقت کنید:

نوشته

پیام و مشخصات شما، حتماً می بایست به گویش انگلیسی باشد گزارش

خود را ظریف بنویسید و تنها به نام و آدرس آن سایت بسنده نکنید آدرس

صفحه های مورد نظرتان را وارد کنید؛ نه نشانی دامنه سایت گزارشات

شما بوسیله نیروی انسانی گوگل آنالیز می‌شود خب تا اینجا فهمیدیم که الگوریتم دزد دریایی گوگل، چطور با محتوای دزدی مقابله می کند .

البته یک سؤال؛ مطالب این مقاله به این معنی هست که ما با انتشار محتوای یک سایت دیگر در سایتمان و در ادامه گلایه مالک محتوا، به طور کلی از نتایج گوگل حذف می‌شویم؟ در ادامه به جواب این سؤال می‌رسید: