سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترفندها و تکنیکهای اکسل

1 .استعمال

از Pivot Tables (جداول پاشنه‌ای) برای شناسایی و شعور اطلاعات جدول پاشنه‌ای برای شناسایی داده‌ها در صفحه گسترده به کار می رود . این جدول‌ها داده‌ها را تغییر نمی‌دهند ولی میتوانند خلاصه‌ای از مقدارها ارائه کرده و داده ها متفاوت در ورقه گسترده را بر اساس کاری که می خواهید طراحی سایت در مشهد با این اطلاعات انجام شود باهم مقایسه کنند .

 

اجازه دهید مثالی را نظارت کنیم . فرض نمائید میخواهید بدانید در هر منزل در مدرسه هاگوارتز تعدادی نفر معاش می‌کنند . ممکن می‌باشد فکر نمایید داده‌های چندانی در اختیار نداریم البته برای گروه داده‌های بزرگتر این خصوصیت مفیدتر خواهد بود .

 

برای ساختن یک جدول پاشنه‌ای، ابتدا به منوی Data و بعد از آن Pivot Table می رویم . اکسل به طور خودکار جدول پاشنه‌ای را برایتان تولید میکند اما مدام میتوانید ترتیب قرارگیری داده ها را تغییر‌و تحول دهید . پس چهار آیتم برای تعیین دارید .

 

Report Filter: با به کار گیری از این گزینه می‌توانید سطرهای مشخصی در تیم داده‌های خود را ببینید . مثلا در حالتی که بخواهید با house فیلتری ایجاد فرمایید می توانید به جای انتخاب کلیه دانش‌آموزان فقط دانش آموزان گریفیندور را گزینش فرمائید .

 

Column Labels: این آیتم برای تولید هدر در گروه داده به عمل میرود .

 

Row Labels: دربرگیرنده سطرهای تیم داده‌ها می‌باشد . لیبل سطر و ستون‌ها می‌تواند مشتمل بر داده‌های ستون‌ها باشد . برای مثال، اسم کوچک می‌تواند در لیبل ستون یا سطر کشیده شود . این موضوع به این بستگی داراست که شما می خواهید داده‌های خود را چه طور ببینید .

 

Value: این مورد سبب ساز می گردد که شما به داده ها خویش مختلف نگاه نمایید . به جای نوشتن همه‌ی مقدارهای عددی، می‌توانید این داده‌ها را جمع کنید، میانگین بگیرید، بیشترین و کمترین اندازه را بدست آورید، اعداد را بشمارید و یکسری فعالیت دیگر با داده‌های خویش انجام دهید . در حقیقت، زمانی که یک فیلد را به سمت Value می‌کشید، به چهره پیشفرض یک شمارش انجام می‌گردد .

 

از آنجایی که می‌خواهیم تعداد دانش آموزان در هر منزل را بشماریم، به جدول پاشنه‌ای رفته و ستون House را به سمت Row Labels و Values بکشید . با انجام این کار، مجموع تعداد دانش آموزان در هر منزل را خواهید مشاهده کرد .

 

سفارش

فرانش به شما آموزش

اکسل : راهنمای بدون پول مقدماتی برای مبتدیان آموزش

کار با اکسل - pivot table 2 .

بیش تر کردن تعدادی سطر یا ستون جدید همانگونه که در هم اکنون پردازش اطلاعاتتان می باشید ممکن است به طور مداوم بخواهید سطر و ستون‌های بیشتری را بیش تر فرمائید . گهگاه زمان ها چه بسا نیاز به اضافه کردن هزاران ردیف وجود دارد . انجام دادن این فعالیت به رخ تک تک فوق‌العاده خسته کننده خواهد بود . خوشبختانه مدام رویه ساده‌تری وجود دارد .

 

برای بیش تر کردن یک‌سری ردیف یا این که ستون‌ به برگه گسترده، به تعداد موردنظر سطر یا این که ستون‌هایی که حالا وجود دارند را هایلایت نمایید . سپس کلیک راست کرده و گزینه Insert را بزنید .

 

در نمونه زیر، میخواهیم سه ردیف دیگر اضافه کنیم . برای انجام این کار، سه ردیف را هایلایت کرده و آن گاه insert را تعیین می کنیم . خواهید دید که سریعا سه سطر خالی به کاغذ گسترده بیشتر می گردد .

 

تولید

سطر خالی در اکسل 3 .

به کار گیری از فیلتر برای ساده‌سازی داده‌ها وقتی به حجم عظیمی از داده ها نگاه می کنید معمولا نیازی نیست که به طور همزمان به تک تک سطرها نگاه فرمایید . گاهی تایم ها به دنبال اطلاعاتی در حوزه خاصی میگردید . این‌جا صحیح وقتی می‌باشد که غربال به کار می‌آید . غربال این قابلیت را به شما میدهد که داده‌های خویش را به سطرهای مشخصی کاهش دهید . در اکسل، می‌توان غربال را به هر یک از ستون‌های داده بیش تر کرد و با استفاده از آن میتوانید گزینش نمائید که در آن بازه می‌خواهید کدام سلول‌ها را ملاحظه کنید .

 

بیایید به مثال ذیل نگاهی بیندازیم . با کلیک کردن روی زبانه‌ی Data گزینه‌ی Filter را گزینش کنید . روی نشانه گر کنار عنوان ستون‌ها کلیک فرمایید . درحال حاضر میتوانید تعیین نمایید که داده ها شما به رخ صعودی تر و تمیز شوند یا این که نزولی . علاوه براین میتوانید تعیین نمائید که سطر خاصی نمایش داده شود .

 

فرض کنیم در نمونه ما که درباره‌ی هری پاتر است، صرفا میخواهید دانش‌آموزان گرینفیدور را ملاحظه کنید . با گزینش غربال Gryffindor بقیه سطرها ناپدید می شوند .